שאל את הרב

כמו הטבע גם ללב ארבע עונות- דבר תורה לפרשת נח

חדשות כיפה חברים מקשיבים 20/10/17 00:23 ל בתשרי התשעח

שאלה

בע"ה

שלום לכולם,

זהו ידידיי, נאלצתי להיות המבשרת- אחרי החגים הגיע, אין יותר תירוצים, ומבול של משימות דחויות ולא רצויות הולך לרדת עלינו ללא הרף.

אז אולי, זו אחת הסיבות שנסמכה פרשת נח לאחרי החגים. ואם זו אחת הסיבות, אז כנראה שיש

לנו כמה דברים ללמוד מהסמיכות הזו לחיי היום יום שלנו.

בתחילה, התורה ברצף של כמה פסוקים מתארת כמה המים רק הולכים וגוברים: " וַיְהִי הַמַּבּוּל אַרְבָּעִים יוֹם, עַל-הָאָרֶץ וַיִּרְבּוּ הַמַּיִם... וַיִּגְבְּרוּ הַמַּיִם וַיִּרְבּוּ מְאֹד עַל-הָאָרֶץ.. וְהַמַּיִם, גָּבְרוּ מְאֹד מְאֹד עַל-הָאָרֶץ..וַיִּגְבְּרוּ הַמַּיִם, עַל-הָאָרֶץ.."

אכן, מים שאין להם סוף...

ואם היו אלו רק טפטופים של משימות אז הייתי כותבת כאן עצות לניהול זמן נכון, אך תרשו לי לחשוב בקול שאולי אלו גם טפטופים של קולות שונים בתוכנו, מחשבות, תהיות.. ומבול שכזה עלול להוריד אותנו מהפסגה של "אחרי החגים" למקום פחות טוב.. אז מה עושים עם זה?

רציתי לראות אתכם פסוק מיוחד. אחרי שהתורה מתארת את סוף המבול כתוב כך " עֹד כָּל-יְמֵי הָאָרֶץ זֶרַע וְקָצִיר וְקֹר וָחֹם וְקַיִץ וָחֹרֶף וְיוֹם וָלַיְלָה לֹא יִשְׁבֹּתוּ "

כלומר, אם אני מתרגמת במילים שלי - " ומאז ועד היום , כל שנה יש קיץ ויש חורף, יש קור ויש חום, יש יום ויש לילה...", מה פשר הפסוק הזה אחרי המבול? מה משמעותו המהותית מעבר לתיאורים מזגי האוויר השונים?

אני חושבת שהתורה באה להגיד לכל אחד ואחת מאיתנו " נשמה, הכל טוב! לפעמים חשוך ולפעמים מואר, לפעמים חמים בלב ולפעמים קצת קר, כן יש פעמים שחשוך, אבל היי- הרבה פעמים גם מואר!"

אז מהמבול של נח אל מבול המשימות והרצונות שצברנו לעצמנו בחגים שחלפו, אני מאחלת לנו "אחרי החגים" שמח, מואר ומלא בהבנה והכלה של עצמנו כלפי כל מה שיחול עלינו בשנה הקרובה.

מעיין וחברים מקשיבים

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן

תשובה

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן

כתבות נוספות