שאל את הרב

חוששת שהארוס שלי שיתף את אימו בדברים אישיים בינינו

הרב הלל מרצבך הרב הלל מרצבך 30/07/21 00:54 כא באב התשפא

שאלה

שלום כבוד הרב,

אני מאורסת מזה כמה חודשים לבחור מקסים, אני יודעת שהוא מחובר לאמא שלו משאר אחיו כי הוא הצעיר והיחיד שנשאר איתה בבית עדיין. זה לא ממש מפריע לי ואני גם מאוד שמחה על כך שמכבד אותה מה גם שאני מחבבת אותה והיא מאוד נחמדה אלי ברוך ה׳.

לאחרונה קרה מקרה לא כל כך נעים, אני ובן הזוג נפגשנו בערב וכשהגעתי למקום שבו קבענו להפגש נקרעה לי החצאית כך שלא יכלתי להמשיך ללכת איתה, למזלי היינו ליד מרכז קניות ובן זוגי נכנס לאחת החנויות לקנות לי שמלה שאוכל להחליף.

הבנתי שהוא סיפר לאמא שלו את מה שקרה כי כשהיא דיברה עם אמא שלי בטלפון לאחר המקרה אמרה לה שהיא שמעה שקרה משהו מצחיק בפעם האחרונה שנפגשנו.

בנוסף, אין בנינו יחסי אישות וכאשר אמא שלו דיברה עם אמא שלי באותה שיחה על החצאית אמרה לה משהו כמו ״הבנתי שרחל התביישה, טוב, הם החליטו על דרך מסוימת״

נפגעתי מאוד שהוא סיפר לה דבר מיותר כזה, לדעתי יש דברים שצריכים להשאר בנינו ואני לא יודעת איך לדבר איתו על הנושא הזה..

אשמח לעזרה

תשובה

שלום וברכה,

אפתח בברכת מזל טוב על האירוסין שלכם, ותפילה שתזכו לבנות זוגיות טובה ובית מלא שמחה ואור.

לגבי כיבוד הורים, אשרייך שאת מכבדת את הארוס שלך שמקפיד על כיבוד אמא. אכן, כיבוד הורים זו מצווה גדולה וחשובה. כבני זוג צריך לדעת לכבד אחד את השני במצוות כיבוד הורים של כל אחד, אפילו שזה לא תמיד קל. וגם בזה צריך לדעת את הגבולות כדי שהזוגיות לא תיפגע בשם כיבוד ההורים.

לגבי שמירת המרחק ביניכם לפני הנישואים, זהו דבר שההלכה מחייבת, וכמובן שטוב שאתם מקפידים על כך.

לגופה של שאלה, את בהחלט צודקת, שלא טוב שבני זוג משתפים את ההורים שלהם בעניינים הקשורים בזוגיות שלהם. פעמים רבות זה מביא למתחים מיותרים.

יש לציין שמתיאור הדברים שכתבת, אינני משוכנע שהמסקנות שלך מדויקות. ייתכן שמהדברים שאימו אמרה לאמך היא התכוונה לדברים אחרים. אולי היא מעריכה אתכם בדברים שונים, ולא בהכרח שהוא שיתף אותה בכל מיני החלטות אישיות שהחלטתם יחד.

הייתי מציע לך, לפתוח מול הארוס שלך את מה שהפריע לך מול אימא שלו. אולי תגלי שהוא כלל לא שיתף אותה. וגם אם הוא שיתף אותה, אולי תגלי שהיה לו שיקולים שונים. ואולי תגלי שהוא כלל לא מבין למה שזה יפריע לך.

כאשר משתפים אחד את השני מתוך כבוד הדדי, מצליחים להגיע להבנות שונות, והקשר מתחזק, ולא צוברים תסכולים שונים בפנים שאחר כך מולידים מריבות מיותרות.

בהצלחה רבה.

כתבות נוספות